Om Kirken

Vor Frue Kirke er med sin historie og centrale beliggenhed i Indre By en travl kirke der udover kirkegængere besøges af skønnet ca. 500.000 turister årligt. Alligevel er der en påfaldende ro i det store kirkerum, der også lægger hus til Natkirken tre aftener om ugen med bl.a. meditative indslag og elektronisk musik.

Læs om forskellige elementer af Domkirken, bl.a. Bertel Thorvaldsen – den store danske billedhugger, hvis marmorskulpturer pryder kirkerummet med Kristusfiguren i centrum. Læs også om C. F. Hansen – kirkens arkitekt. Eller læs kirkens historie fra Absalon til nu – med et afsnit om Kongehuset herunder Kronprinsevielsen.

Herunder finder du også information om kirkens orgler samt Vor Frue Kantori og Københavns Drengekor, som er tilknyttet kirken.